VIERAILIMME HEUREKASSA

Koulumme viidesluokkalaisilla on ollut tapana tehdä retki Tiedekeskus Heurekaan. 5A, 5B, 5C ja 5K vierailivat Heurekassa maaliskuussa. Ohessa 5B:n Juuson juttu mukavasta retkipäivästä.

Retki Heurekaan

Aamulla klo 7.30 heräsin pirteänä, sillä tiesin että olemme menossa luokkamme kanssa Heurekaan. Kun olin syönyt puin vaatteet, pesin hampaat ja lähdin kohti koulua. Koulussa sain käteeni muovipussin jota en millään saanut auki, mutta lopulta sain. Laitoin pussiin omenan ja menin istumaan paikalleni. Hetken kuluttua lähdimme bussilla kohti Heurekaa. Bussi oli täynnä joka taas on toisaalta hyvä, sillä ihmiset suosivat joukkoliikennettä. Bussi matkalla minä ja ystäväni näimme resurssiopettajan Virpin juttelevan jonkun koulun vanhan rehtorin kanssa. Rautatientorilla jäimme pois ja jatkoimme matkaamme lähijunalla. Lähijunassa kuuntelimme kun ystävämme hyräili joitain kappaleita joita mieleen juolahti. Junasta astuttuamme tuli minulla hiukan kylmä. Kävelimme kuitenkin reippaaseen tahtiin joten olimme pian perillä. Heurekassa menin ensin pieneen koppiin, jossa olin muutaman minuutin ja kuuntelin kun joku mies kertoi miten tylsää on olla pieneen koppiin ahdettuna kauan. Se koppi sijaitsi Heurekan Mars näyttelyssä. Siellä tutustuttiin kiviin joita oli kai löydetty Marsista. Hetken kuluttua Mars näyttelyn jälkeen kävin katsomassa rottien koripallo-ottelua. Kuvasin myös puhelimelleni kun ystäväni nosti köyden ja muidenkin apuvälineiden kanssa auton ilmaan. Tein Heurekassa myös oman kolikon ja kävimme Planetaariossa. Sitä ennen kävimme kuitenkin syömässä eväitämme. Eväiden jälkeen sai käydä Heureka kaupassa ostoksilla. Minulta jäi kuitenkin rahat kotiin joten katselin tavaroita joita voisin ostaa ensi kerralla kun käyn Heurekassa. Lopun kruunasi Planetaario joka kertoi ihmisestä, avaruudesta ja erityisesti kotiplaneetastamme. Hienon esityksen jälkeen lähdimme kohti Lauttasaarta.