Kuukauden kasvo – Solveig Korhonen

Kävimme haastattelemassa kouluterveydenhoitajaamme Solveig Korhosta.
Solveig 002
 
Kysymykset:
 
1.     Kerro mieleesi jäänyt tapahtuma/asia omilta kouluajoiltasi.
Pyöräilin aina 3km kouluun, myös talvella. Lempi kouluaineeni oli liikunta.
 
2.     Millainen oppilas olit?
Minun oli helppo oppia, mutta en ollut kauhean huolellinen. Eikä minulla oikein riittänyt kiinnostus saamaan hyviä arvosanoja.
 
3.     Miten päädyit kouluterveydenhoitajaksi?
Olin ennen terveyskeskuksessa, kunnes vanha terveydenhoitaja jäi eläkkeelle, ja kysyttiin kuka haluaisi. Olin kiinnostunut työstä.
 
4.     Mitkä ovat työsi hyvät ja huonot puolet?
Hyvät puolet ovat kun saan tavata lapsia ja nuoria.
Huonot puolet ovat varmaan kun aikaa ei riitä kaikille tarpeeksi.
 
5.     Kerro yhdestä arkipäivästäsi.
Enimmäkseen minulla on terveystarkastuksia, ja väleissä hoidan esimerkiksi haavereita, jos oppilailla on muuta asiaa, kuuntelen heitä. Minulla on paljon suunniteltavaa. 
 
6.     Mitä tekisit, jos et olisi terveydenhoitaja?
Olisin varmaan sairaalassa töissä, mutta olisin varmasti hoitoalalla.
 
7.     Milloin sinulla on kesäloma ja miten vietät sen?
Kesälomani alkaa juhannuksena, ja vietän aikaa paljon maalla. Kesäkuussa tulee uudet ykköset terveystarkastuksiin.
